DNVGL.fi

Etänä tehtävä auditointi

Vuorovaikutuksen hyödyntäminen parhaalla mahdollisella tavalla

Etänä tehtävän auditoinnin avulla arviointi voidaan suorittaa tehokkaasti missä ja milloin tahansa. Auditointi voidaan järjestää kokonaan etänä tai etäauditointi voidaan yhdistää paikan päällä tehtävään auditointiin. Se säästää aikaa ja kustannuksia, takaa pätevien henkilöiden käytettävyyden, laajentaa toimintasädettä ja vähentää riskejä. Sitoudumme auditointeihin kuitenkin aina yhtä tarkasti ja varmistamme, että laatu vastaa odotuksiasi.

working on computer

Maailma digitalisoituu koko ajan enemmän, ja samalla etäauditoinnit yleistyvät. Niiden avulla voimme auttaa sinua hallitsemaan ja arvioimaan yrityksesi toimintaa, tuotteita ja toimitusketjuja sekä parantamaan sidosryhmien ja kuluttajien luottamusta. DNV GL on kehittänyt etänä toteutettavia auditointimalleja ja -sovelluksia. Mahdollistamme joustavat ja toistuvat auditoinnit ja teemme auditoinneista dynaamisempia. Näin ollen etäauditoinnit täyttävät akkreditointielinten, järjestelmähaltijoiden ja muiden sääntelyelinten asettamat vaatimukset. Olemme sitoutuneet kehittämään auditointitapoja, joiden avulla voimme hyödyntää kaikkea vuorovaikutusta aina mahdollisimman hyvin.  

Milloin voin käyttää etäauditointia?

Etäauditointia voi käyttää monissa tilanteissa. Auditointi voidaan suorittaa kokonaan etänä, paikan päällä tai niiden yhdistelmänä. Varmistamme, että valittu etäauditointiratkaisu sopii juuri sinun yrityksellesi, ja huomioimme niin sisäiset turvallisuuskäytännöt kuin akkreditoinnin, järjestelmän ja lainsäädännön vaatimukset. 

Etäauditoinnin vaihtoehdot: 

Peruspalvelu

  • Käytämme valmiita viestintätyökaluja, kuten Teams, FaceTime, Duo ja WeChat, tabletilla, älypuhelimella ja kannettavalla tietokoneella. Käytämme yhteyden muodostamiseen organisaatiosi työkaluja.
  • Käyttö on tehokasta sekä täysin etänä että paikan päällä tehtävissä auditoinneissa, jolloin vaikeille alueille pääsy ja yhteyden muodostaminen muihin tarkastajiin on helppoa.
  • Tämä vaihtoehto sopii parhaiten prosesseihin, jotka eivät ole kovin monimutkaisia.
Premium-palvelu
  • Käytämme omaa alustaamme turvallisen kahdensuuntaisen yhteyden muodostamiseen. Lisäksi voimme käyttää älylaseja ja tablettia, älypuhelinta tai kannettavaa tietokonetta.  
  • Tätä vaihtoehtoa käytetään ensisijaisesti täysin etänä tehtäviin auditointeihin.
  • Tämä vaihtoehto on sopiva, kun auditointi edellyttää turvallista, käyttötarkoitukseen soveltuvaa alustaa. Alustamme avulla on helppo kerätä todentava aineistoa. Lisäksi huomautusten lisääminen ja tietojen siirtäminen on turvallista. Älylasit mahdollistavat täyden auditointikokemuksen. Käytettävissä on myös maantieteelliset koordinaatit.
  • Tämä vaihtoehto sopii parhaiten monimutkaisiin prosesseihin.

Etsimme yhdessä kanssasi yrityksellesi ja tavoitteisiisi parhaiten sopivan auditointiratkaisun. Tarkastajamme ovat saaneet etäauditointia koskevan koulutuksen ja menetelmämme vastaavat akkreditointielinten, järjestelmän omistajien ja muiden lainsäädäntöelinten asettamia vaatimuksia. Kumpikaan ratkaisu ei edellytä juurikaan investointeja ja kumpaakin ratkaisua voi soveltaa mihin tahansa organisaatioon tai teollisuuden alaan. 

Mitä etua siitä on?

Oikeassa yhteydessä käytettynä ja tavoitteen ollessa selkeä etäauditoinnista on paljon etua, sillä se on tehokas, pätevät henkilöt ovat helposti käytettävissä, se parantaa saatavuutta ja vähentää riskejä. Oikea lähestymistapa alkaa siitä, mitä organisaatiosi haluaa saavuttaa. Mitä on kokonaisvaltainen tavoitteesi? Sen selvittäminen auttaa meitä tunnistamaan tarvittavan lähestymistavan, jonka avulla voimme auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.  

Etäauditoinnin etuja ovat: 

Auditoinnin tehokkuuden parantaminen:

  • Vähemmän matkustusaikaa
  • Auditointitiimien ja pätevien auditoijien saatavuus, yhteyden muodostaminen heihin ja asiantuntijan lisääminen auditointiin tarpeen vaatiessa
  • Ympäristön laajentaminen, esim. auditointiin sisältyvien toimipisteiden ja maantieteellisten alueiden määrän lisääminen, eli yleiskuvan ja hallinnan lisääminen.

Pätevyyden laajemmat käyttömahdollisuudet ja jakaminen:

  • Mihin tahansa auditointitiimiin voidaan lisätä lisää tarkastajia kustannustehokkaalla tavalla
  • Juuri oikeiden tarkastajien parempi käytettävyys, myös maan rajojen yli.

Saavutettavuuden parantaminen ja riskien vähentäminen:

  • Riskialueiden välttäminen, useampien toimipisteiden sisällyttäminen ja hallinnan lisääminen
  • Liiketoiminnan jatkuvuuden takaaminen vaikeissa olosuhteissa ja tilanteissa.

Miten se toimii?

Etänä tehtävät auditoinnit eivät juurikaan poikkea paikan päällä tehtävistä auditoinneista. Valitusta auditointitavasta riippumatta auditoinnissa keskitytään valittuun laajuuteen ja taataan, että oikea todentava aineisto kerätään, tarkastetaan ja tallennetaan toimenpiteen edellyttämällä tavalla. Etäauditoinnin luonne, etenkin kokonaan etänä tehtävien auditointien osalta, edellyttää kuitenkin, että osa asioista suunnitellaan tai toteutetaan hieman eri tavalla. 

 Esimerkiksi: 
  1. Työkalujen määritys ja asennus yhteyttä varten 
  2. Auditoinnin valmistelu
  3. Auditointitapaamisen suunnittelu
  4. Taukojen ja tietoturvan suunnittelu
  5. Fyysisten ja sähköisten asiakirjojen tarkastus.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä meihin, niin katsotaan miten voimme auttaa.